Friptura de porc la tava

Astazi cautand ingredientele pentru friptura, caci se pare, ca am invitati diseara la masa, am cautat sa vad daca mai am o sticla de bulion de la bunica, si mi-am adus aminte de urmatoarea patanie.

Eram tineri, proaspat casatoriti(caci parca totul se intampla atunci ,acum nu se mai intampla nimic) si ne mutaseram si noi la casa noastra, proaspat zugravita chiar de manutele noastre. Foarte mandri de ceea ce reusiseram sa facem chiar noi, intr-o zi fix ca asta , ne pregateam de musafiri.Eu vroiam sa gatesc ceva gustos, ca sa impresionez si cu ingrediente cat mai naturale.Pentru ca era toamna si camara plina cu bunatati de la bunica, am luat o sticla de bulion sa o desfac ca sa o folosesc la preparatele mele. Nu stiu daca vi s-a intamplat vreodata, dar la mine a fost prima si sper ca si ultima oara, cand incercand sa desfac sticla mi-a bubuit improscand toata bucataria mea proaspat zugravita, pana in tavan, toti peretii, gresia cea noua, faianta, rosturile , aragazul, mobila toot! inclusiv eu care nu mai vedeam cu un ochi insangerat de bulion!

Sotul meu auzind bubuitura a venit in bucatarie si socat nu isi dadea seama daca am patit ceva sau nu.Cand si-a dat seama ca eram bine ne-a bufnit un rasu-plansului pe amandoi de toata frumusetea.Si cine credeti ca a stat la frecat pereti si scos bulion dintre rosturi?Noi doi bineinteles.Invitatii au mancat rabdari prajite, caci, in seara aceea am fost cele mai proaste gazde: i-am servit cu apa minerala (caci de la sprit ne era frica ca o sa li se faca foame).

Dar sa sarim peste ani si sa va explic minunatie de friptura rapida si ochioasa ce am facut eu azi fara a bubui nimic , caci am luat bulion la conserva de la magazinul din colt.

Friptura de porc la tavacotlet de porc

Ingrediente:

cotlet de porc 1 kg

1/2 capatana de usturoi

bulion de rosii 500 ml

200 ml vin alb

piper negru

boabe mustar

foaie de dafin

o cescuta de palinca/tuica/wiskey

cimbru,

sare ,ulei

Se face o baita la cotletul de  porcusor transat in 2 bucati egale, formata din vin,sare,  cimbru, tarie, boabe mustar, foaie de dafin, piper negru si se lasa in ea  4-5 ore .Se scoate din bait si se pune intr-o tava la cuptorul incins la maxim.Se lasa la fragezit pe o parte si pe alta, dupa care se adauga vin indoit cu apa  cam pana la jumatatea carnitei.Intre timp se formeaza o pasta din bulionul de rosii si usturoiul zdrobit, piper sare, si se adauga si un strop de ulei si o foaie de dafin.Cand cotletul este aproape gata ( se incearca cu cutitul fragezimea carnii ) se toarna peste acest sos si se mai lasa 10 minute.Este o minunatie de friptura , rapida, ce poate fi facuta pentru invitatii care uneori mai intarzie si ea atunci datorita sosului nu isi va pierde din fragezime si nu riscati sa dati musafirilor o friptura uscata.Merge foarte bine langa un piure de cartofi si un ardei iute care sa va ascuta simturile.

2 Responses to “Friptura de porc la tava”

  1. O fată Says:

    Savuros, daca tot am venit pe la tine am si gasit meniul pentru sfarsitul de saptamana.


Leave a Reply

