Gem de pere

Gem de pere

Gem de pere

A venit toamna! Nu-mi vine sa cred, dar e aici. Asa ca mi-am suflecat manecile si m-am apucat de munca caci roadele sunt multe si bogate. Parul meu trebuie chelit de toate perele, deci m-am ocupat de gem si compot. Am mai trantit si o tarta pe langa, mai cate o prajitura si uite asa, saracul s-a cam golit…
Pana una alta, acesta este gemul preferat al Ruxandrei(http://lumearuxandrei.wordpress.com) si pentru ca-i place ei, m-am gandit ca rau nu are cum sa fie. Iata reteta adaptata de Traistuta mea:

Gem de pere
Ingrediente:

3 kg de pere
1 kg de zahar
1 lamaie stoarsa
2 lingurite de seminte de anason
sau 2 bucati de anason stelat
1 lingurita rasa de scortisoara

Se curata perele de coaja si seminte sau cotor, se taie bucati si se pun la fiert, la foc mic, impreuna cu zaharul si zeama de la o lamaie. Se fierbe cam o ora si jumatate, amestecand din 20 in 20 de minute sa nu se prinda, dupa care se baga blenderul si se paseaza la viteza cea mai mica (atentie numai cu blender de inox, daca nu aveti atunci in loc sa le taiati cubulete, le puteti da pe razatoare si veti putea sari peste acest pas).

pere Pere

Adaugam semintele de anason, lingurita de scoartisora (sau un bat de scortisoara pe care il vom indeparta la final) si mai lasam inca o jumatate de ora la fiert. Este gata atunci cand, daca o sa picurati sirop pe o farfuriuta, el ramane in picaturi grupat, fara a se prelinge. Gemul de pere nu necesita pectina sau conservanti deoarece contine deja de la mama natura. Il turnam fierbinte in borcane sterlizate deja cam 20 de minute in cuptorul fierbinte, si le depozitam intr-un cos, bine invelite cu o patura, lasand sa se raceasca usor pana a doua zi, cand le mutam in camara.

Gem de pere

Gem de pere

Leave a Reply

