Calamari grecesti

Nu stiu ce s-a intamplat, dar cred ca din cauza ploii, am chef numai de fructe de mare, asa ca astazi, m-am apucat de cules din gradina fructe de mare , ca mi s-a umplut solarul de ele.Eu zic ca niste calamari or sa fie numai buni in farfuria voastra deci va rog, maine dimineata sa iesiti o data cu rasaritul soarelui sa culegeti si voi niste niscaiva calamari.Reteta este simpla, ca nu sunt eu adepta retelor supercomplicate.

Ingrediente:

1 kg calamaricalamari
1 capatana usturoi
3 ardei iute rosu
Ulei de masline

Pentru sos:
7-8 rosii
150g migdale
2 legaturi patrunjel
1 lamaie
Ulei de masline
2 catei usturoi,  busuioc

Se taie marunt ardeiul si usturoiul, se amesteca cu ulei de masline, sare, piper si zeama de lamaie.Cu acest sos se face o baie zdravana la calamarii curatati, taiati si spalati in  prealabil.Se lasa sa musteasca in aceasta baie o ora.

Intre timp migdalele se oparesc , se decojesc si se prajesc putin intr-o tigaie cat sa devina mai aurii.Se adauga peste migdale, rosiile taiate cubulete, 2 catei usturoi zdrobiti, lamaie, ulei de masline , patrunjel, sare si piper. Se tin pe foc fix 5 minute si se dau la o parte.Calamarii se scot din marinata si se prajesc la foc iute maxim 2 minute caci altfel vor deveni ca o guma.Se adauga peste sosul facut dinainte si se servesc ornati cu busuioc.Delicios de grecesc!

Leave a comment