Prajitura cu visine

Sunt inca la capitolul visine si nu pot iesi.M-am dus in piata sa cumpar fructe si mi-am dat seama ca la mijlocul lui iunie ai trei variante de fructe proaspete romanesti: capsuni, cirese si visine.Deci, ca sa nu imi calc principiile ,trebuie sa vedem ce mai putem sa facem cu visinile astea in afara de dulceata, compot, sirop, etc.Mi-am facut pachetele de visine, spalate, curatate, cu samburi scosi, pe care i-am depozitat in congelator.La iarna un compot fierbinte de visine sau o prajitura ca cea de mai jos va fi ceva delicios si imbietor.Sa atacam prajitura:

Prajitura cu visine:DSC00330
Ingrediente:
-500 g visine,
-5 oua,
-50 ml ulei,
-120 g zahar,
-150g faina,
-una pastaie vanilie,
-coaja rasa de lamaie,
-un praf de sare
– 2lingurite zeama de lamaie,

prajitura cu visine

prajitura cu visine

-1 pliculet praf de copt

Bineinteles ca pentru inceput spalam, curatam de samburi visinile.
Se separa galbenusurile de albusuri cu mare atentie.Se bat spuma albusurile, se adauga zaharul, praful de sare si zeama de lamaie.Se desface pastaia de vanilie si se curata pe mijloc.Continutul se adauga la galbenusuri.Acestea se freaca cu uleiul pana se incorporaza bine si se toarna peste compozitia cu albusuri.
Se adauga lamaia rasa.Se toarna si faina in care am adaugat praful de copt amestecandu-se usor cu un tel pana se incorporeaza totul omogen.Se toarna compozitia intr-o tava unsa cu ulei si tapetata cu faina, deasupra se aseaza visinile.
Se da la cuptor la foc mare 1o min.Cuptorul trebuie incalzit in prealabil.Dupa primele 10 minute se reduce focul si se mai lasa circa 20 minute pana este gata(se incearca cu o scobitoare).

One Response to “Prajitura cu visine”

  1. Loredana Says:

    Arata foarte bine! Si a mea astepta sa se incinga cuptorul!


Leave a comment