Briose cu Urda

Briose cu urda

Briose cu urda

Pana de curand eram o devoratoare de briose, dar fara a contribui la nasterea lor. Mancam briose pe unde apucam, pe la prieteni, prin patiserii, oriunde erau briose eu nu refuzam una. Dar gata, acele timpuri s-au sfarsit, m-am inarmat cu tot ce trebuie si m-am apucat de facut briose. Exista varianta celor dulci, de care ma voi ocupa in episoadele viitoare, dar credeti-ma ca nu sunt de lepadat briosele sarate, mai ales ca sunt o varianta extraordinara a unui pachetel de macare, pentru servici, scoala la cei mici, sau le putem lua la un drum lung ce-l avem de parcurs.
Briosele cu urda sunt de departe preferatele mele. Daca totusi nu sunteti fan urda, atunci o puteti inlocui cu branza dulce. Eu totusi prefer briosele cu urda. Iata reteta din Traista:

Briose cu Urda
Ingrediente:

400 grame faina(eu am folosit 300 grame faina alba si 100 faina neagra,
dar puteti opta pentru 100% faina alba)
1 pliculet drojdie uscata
1 lingura rasa de zahar
4 linguri ulei
1 lingura rasa de sare
o cana de apa calduta
1 ou
pentru umplutura:
250 grame urda
2 rosii
o lingura smanatana
sare si piper dupa gust

Mai intai ne apucam de aluat. Punem ingredientele intr-un castron mare: faina, drojdia, zaharul si uleiul. Amestecam bine dupa care adaugam sarea si apa calduta, putin cate putin pana se formeaza un aluat ce nu se lipeste de margini. Il lasam la loc cald, bine acoperit sa creasca, cam 30 de minute.

aluat briose aluat briose

Intre timp amestecam urda cu smantana, sarea si rosiile taiate cubulete mici.Ā Aluatul care a crescut intre timp, il rulam intr-o foaie subtire, cam de 1 cm grosime. Taiem forme cu un pahar, si punem in mijloc o lingura din compozitie.

umplutura briose aluat briose aluat briose

 

 

 

 

 

 

 

Tragem marginile aluatului peste umplutura si formam o traistuta rotunda pe care o asezam in formele pentru briose, ce au fost unse in peralabil cu unt sau ulei.

Briose cu urda Briose cu urda

 

Dam la cuptor cam 30 de minute-40 maxim si servim reci sau calde ca aperitive sau gustari.

Briose cu urda

Briose cu urda

One Response to “Briose cu Urda”

  1. lumearuxandrei Says:

    Bine ai venit in lumea brioselor!


Leave a comment