Pateuri cu ciuperci

Intotdeauna mi-au placut ciupercile. Cred ca as putea trai fara carne si

Pateuri cu ciuperci

Pateuri cu ciuperci

numai cu ciuperci o vesnicie. Imi plac patiseriile, mi-as cauta una si mi-as face casa in ea, ca sa stiu ca ma scol si adorm cu mirosul de aluat proaspat copt in nari, in creier bine imbibat. Dar cum acest lucru este hilar si imaginar, imi creez propria patiserie, la mine in bucatarie. Traistuta mea e alba de la atat faina cernuta, iar mainile le simt moi ca si aluatul. Nervi si stres nu mai am caci mi le-a furat cineva in timp ce eu visam. Visam ca framant aluat iar mainile mele se jucau ca ale unui copil ce invata sa faca forme din plastilina. Formele au iesit imbietoare, ia uitati ce minunatie de pateuri:

Pateuri cu ciuperci
Ingrediente:
400 grame aluat foietaj
https://traistacumerinde.wordpress.com/2013/11/07/aluat-foietaj-reteta-rapida
1/2 kg de ciuperci
2 cepe mari
sare, piper si cimbru dupa gust
2-3 linguri ulei
un ou batut

Se spala ciupercile si se toaca marunt, marunt impreuna cu ceapa. Apoi se calesc in 2-3 linguri de ulei cam 2 minute, se asezoneaza si se acopera cratita cu un capac, lasandu-se la foc mic cam un sfert de ora.

DSCN6506 DSCN6507
Aluatul se scoate de la frigider, se intinde o foaie dreptnghiulara si se imparte in doua. Apoi taiem alatul vertical, formand patrate, in care vom aseza cu o lingura umplutura de ciuperci.

DSCN6511 DSCN6512

Coltul din stanga al patratului se aseaza peste umplutura , unindu-se cu coltul din dreapta jos. Lipim bine marginile si le facem un model cu furculita de jur imprejur.

DSCN6513 DSCN6514

Se aseaza pateurile in tava si se ung cu ou batut cu un praf de sare. Le introducem in cuptor si le lasam cam 20-25 de minute.

Sunt minunate ca aperitive dar si ca pachetele la servici, scoala, excursii.

Pateuri cu ciuperci

Pateuri cu ciuperci

2 Responses to “Pateuri cu ciuperci”

  1. lumea ruxandrei Says:

    Iar ai pateuri…iar am apa in gura! Arata superrr!


Leave a comment