Vinete in evantai

Vinete in evantai

Vinete in evantai

Nu am mai facut reteta asta de vreo doi ani, dar am avut musafiri la masa si, nevoita fiind sa gatesc ceva ochios mi-a venit in minte aceasta reteta cu vinete.  Stiu ca din imagini poate parea complicata, dar nu este asa deloc. Este usoara, simpla de facut chiar cu doi, trei copii agatati dupa fusta ta, incercand printre picaturi sa-ti dai culoare in obraji si sa atarni niste cercei in urechi, caci totusi esti o Doamna, ce …..mancarea mea !?!:-) In traista din camara am avut adunate patru vinete mijlocii (nu trebuiesc prea mari) si 4 rosii mititele. Pentru restul ingredientelor am dat fuguta la magazin. Se pot face atat cu prosciutto cat si cu muschi tiganesc, costita sau somon afumat. Eu am facut si cu prosciutto si cu somon afumat. O vanata inseamna o portie. Iata minunata reteta:

Vinete in evantai
Ingrediente:

4 vinete mijlocii
4 rosii mici
8 felii de mozzarella
8 felii prosciutto/costita/somon afumat
4 catei de usturoi
oregano
sare si piper
u paharel iaurt
2 linguri zeama de lamaie
ulei

Se spala vinetele si se taie pana la codita, in felii groase de 2 cm. Atentie sa nu sectionati codita, caci nu veti mai avea parte de evantai. Se presare sare si piper printre feliile de vinete si se lasa intr-o tava la scurs cam 20 de minute. Intre timp taiem mozzarella in 8 felii, rosiile le feliem , si pregatim tava, pe care o ungem bine cu ulei.

vinete umplutura

Scurgem vinetele de zeama, le asezam in tava si intre felii introducem o felie de rosie, una de somon afumat sau prosciutto, una de mozzarella si repetam. Stropim cu ulei si le introducem in cuptorul bine incins pentru 30-40 de minute maxim.

vinete impanate vinete impanate

Ca sa vedem cand sunt gata, intepam cu o furculita feliile de vinete, daca sunt moi atunci sunt bune de scos. Din cateii de usturoi zdrobiti facem un mujdei cu doar o lingura de ulei, peste care adaugam sare, piper dupa gust, oregano, zeama de lamaie si paharelul de iaurt. Acest sos il turnam peste vinete sau il servim langa ele. Pofta buna!

Vinete in evantai

Vinete in evantai

Leave a comment