Foccacia

Focaccia

Focaccia

Ador sa fac paine, intr-adevar nu vara pe caldura mare, dar de cand toamna face cu mana, imi si vine cheful sa simt miros de paine calda in casa. Am inceput de data asta sfioasa, cu o foccacia. De ce? Pentru ca zilele trecute am cumparat una si mi-am dat seama, ca intotdeauna de altfel, ca tot ce e facut de mana mea e mai bun si mai sanatos. Este super simpla aceasta pita si poate insemna chiar un fel de aperitiv. Noi asa o manacam. De fapt noi dam iama in ea si pana n-o terminam nu o lasam, astfel incat nu prea mai incape nimic dupa ea.

Foccacia
Ingrediente:

500 gr faina
2 lgte sare
7 gr drojdie uscata
80 ml ulei
250 ml apa calda
pentru umplutura:
rosii / masline / rozmarin / cimbru / usturoi

Se cerne faina si se face o adancitura in mijlocul ei, in care punem drojdia si uleiul. Amestecam bine, apoi adaugam sarea si apa calda putin cate putin, framantam cam 10 minute formand un aluat elastic, care atunci cand il apasam cu degetul, el revine la forma initiala. Il asezam acoperit cu o folie sau un stergar, langa o sursa de caldura (cuptor sau aragaz aprins, sau o fereastra bine insorita vara) pentru o jumatate de ora la dospit. Dupa acest timp, intindem o foaie groasa sau doua, depinde de marimea tavilor, din aluatul ce si-a dublat volumul.

aluat focaccia aluat focaccia DSCN5587

Eu am facut doua pe care le-am pus in doua tavi diferite, dar puteti face una singura, mai mare. Faceti gropite cu degetul in aluat, in care puneti condimentele: bucatele de rosii si usturoi, sau masline fara samburi, sau cimbru, de asemenea si rozmarin.

DSCN5588 DSCN5589 DSCN5586

Eu am facut una cu rosii si usturoi si alta cu cimbru, usturoi si bucatele de rosii. Dam la cuptor pentru 25 de minute. Asta-i tot !

Focaccia

Leave a comment