Aluat foietaj- reteta rapida

Nu intotdeauna am in casa toate ingredientele pe care mi le doresc si uneori mi se nazare sa fac retete pe care nu le-am gandit cu o zi doua inainte. Si uite asa hocus pocus ma apuc sambata pe la vreo 7 seara de vreo reteta la care am nevoie de aluat fraged: niste briose poate, sau vreo tarta sau vreun aperitiv simandicos. Aici intervine reteta mea rapida de foietaj. Timpul de preparare este de 5 minute, pe cuvant. Si obtineti un aluat numai bun de modelat.

Aluat foietaj- reteta rapida pentru incepatori si nerabdatorialuat
Ingrediente:

250 grame de faina
150 grame unt/margarina
1 ou
1 lingurita sare
1/2 lingurita zahar
Lasam untul la temperatura camerei cam o jumatate de ora dupa care il amestecam in robotul de bucatarie cu sarea, zaharul, faina si oul pana se strange intr-un colt al vasului.

unt si faina aluat aluat

Trebuie sa avem un aluat moale, lipicios dar strans intr-un singur loc.

aluat aluat

Pe acesta il punem acoperit cu folie alimentara pentru jumatate de ora la frigider. Gata am terminat si manutele mele au fost ocupate fix 5 minute cu robotul de bucatarie.

3 Responses to “Aluat foietaj- reteta rapida”

  1. Unde gasesc Says:

    Imi place…la mine cel mai rapid aluat de foietaj este Morarita…sau Linco.

  2. Diana Says:

    Si eu sunt comoda si folosesc tot Linco (mi se pare cel mai reusit aluat , Morarita se lipiceste :)) ) , dar ce-i de casa , e sfant … bv , bv


Leave a comment