Saorma pentru zile calduroase

Saorma

Saorma

Astazi nu am avut chef nici de caldura prea mare in bucatarie si nici sa stau sa ma laud cu un preparat mai elaborat, asa ca am ales saorma, dar una mai sanatoasa, zic eu, rapida si gustoasa. Lipiile le-am cumparat, ingredientele au fost proaspete,  iar gustul a fost pe masura. Sa fac 4 saorme de marime mijlocie, mi-au luat cam 20 de minute, deci eu zic ca merita. Este o saorma pentru perioada verii, usoara, fara prea  mult colesterol si plina de cruditati, dar gustoasa, fara sa aveti senzatia ca ati fi vreun iepure ce roade la morcov :-).

Saorma Light
Ingrediente pentru 4 portii
2 cartofi uriasi
1 castravete
4 frunze de salata
1 dovlecel mic
4 ciuperci mari/una bucata mica piept de pasare
Sos maioneza cu usturoi:
1 ou
200 ml ulei
1 lingura mustar(iute sau nu)
1 lingura iaurt
4 catei usturoi

Am feliat cartoful pai si l-am prajit inulei incins. Am scos cartofii prajiti pe un prosop de hartie si am adaugat in tigaie ciupercile feliate sau pieptul de pui taiat bucatele mici, dupa preferinta. Le-am lasat 7 minute sa se caleasca pe o parte si pe cealalta, apoi le-am scos  pe un prosop de hartie. In timp ce faceam aceste operatiuni, am reusit sa spal legumele, sa toc marunt salata si sa dau pe razatoare castravetele si dovlecelul crud.

Saorma pentru zile calduroase Saorma pentru zile calduroase

Ingredientele principalele fiind gata, am trecut la sosul de maioneza. Intr-un bol inalt sau un borcan cu gura larga am adaugat un ou intreg si 200 de ml de ulei, in care am bagat blenderul la viteza maxima. In 2 minute a fost gata maioneza, pe care o amestecam cu usturoiul pasat, mustar si  iaurt. Pe fiecare lipie am inceput sa presar cate 2 linguri din fiecare ingredient: salata, castravete, dovlecel, cartofii prajiti si ciupercile.

Saorma pentru zile calduroase Saorma pentru zile calduroase

Apoi am pus si maioneza, la fiecare dupa gust si dupa cum vrea fiecare de mult. Am impaturit si am manacat cu pofta.

Saorma pentru zile calduroase

Saorma pentru zile calduroase

Leave a comment