Bilute din branza-aperitiv

Aceste bilute au o poveste frumoasa. Le-am vazut prima oara la o cunostinta, care a facut unele date prin nuca, prin boia si prin mac. Eu nestiind, ce sunt, am crezut ca au un gust dulce si ca sunt inrudite cu faimoasele bomboane Rafaello, doar ca mai colorate. Luand una din ele, vorbind bineinteles in acelasi timp si nefiind atenta la textura lor, m-am schimbat un pic la fata dand cu limba de iuteala de la o biluta rosie, plina de boia iute. Saraca gazda nu stia ce mi s-a intamplat, or fi asa de rele aperitivele de am facut mutrele respective?! Intr-un final mi-am revenit din surpriza momentului si i-am explicat reactia mea total haioasa de altfel. In concluzie am intrebat reteta pe care v-o descriu in cele ce urmeaza:

bilute de branza

bilute de branza

Bilute de branza-aperitiv

Ingrediente:

150 de grame de branza de vaci grasa

150 de grame telemea

50 grame unt

1 legatura marar

nuci sfaramate

boia dulce sau iute

mac

Se scoate untul de la frigider cu o jumatate de ora inainte, se pune in blender branzica de vaci si cea telemea si se paseaza pana devine o crema.

bilute de branza bilute de branza

Daca nu folosim blender, frecam untul spuma si adaugam branza de vaci, apoi branza telemea. Luam cu lingurita din aceasta compozitie si-i dam forma, cu mainile, de mingiuta.

marar DSCN5163bilute de branza

 

Le tavalim unele prin boia, altele prin nuca, altele prin marar tocat marunt sau mac. Simplu, usor si rapid, nu-i asa?

bilute de branza

bilute de branza

Leave a comment