Zacusca de vinete

Zacusca de vinete

Zacusca de vinete

Nu am stiut pana acum vreo cativa ani, ce inseamna sa faci zacusca, dar atunci cand am descoperit mi-am dat seama ca nu este atat de complicat precum pare. Mai ales daca stii cateva smecherii care sa-ti faca munca mai usoara. Prima oara cand am facut, am stropit tot in jur: faianta , aragaz, caci na, nu am stiut cat de tare stropeste zacusca cand fierbe. Al doilea lucru care mi s-a intamplat a fost acela ca mi s-a prins de fund;  toate bubele rele in fundul babii mele, spune o vorba vestita.
Acum deja stiu, focul mic, fund dublu la oala sau o plinta de fonta intre fundul oalei si flacara( se gaseste de cumparat). Ce am mai invatat? Pai in primul rand eu o fac in doi timpi ca sa nu obosesc: coc vinetele, ardeii si le curat seara, ca a doua zi sa ma apuc de asamblat. Tot seara fac si bulionul de rosii, la care iarasi am o modalitate foarte simpla de a-l face.
Cea mai buna alegere este sa incepeti vineri seara si sa continuati sambata dimineata. Va garantez pana la pranz sunteti gata si cu zacusca si cu cafeaua bauta si stirile citite.
Dar sa incepem cu inceputul si nu anapoda :

Zacusca de vinete
Ingrediente:

3 kg vinete
2 kg de ardei capia sau gogosari
1 l bulion rosii
1 kg de ceapa
2 lingurite sare grunjoasa
1 lingurita piper macinat
1 lingurita piper boabe
4 foi de dafin
1/2 l ulei

Seara, cum va spuneam, intepati cu furculita vinetele si ardeii, le aranjati frumos intr-o tava, si le da-ti la cuptor. Nu uitati de ele ci intorceti-le o data la 15 minute. Intr-o ora sunt gata. Intre timp, spalam si curatam rosiile(cam 1 kg jumatate) de cotor, le punem la fiert cu 1/2 de pahar de apa si sare. Lasam sa fiarba , bagam blenderul si pasam, apoi trecem prin sita.

DSCN5364 DSCN5365 DSCN5366

Vor ramane cojile si semintele pe care le aruncam, sucul rezultat fiind bulionul de care avem nevoie.

DSCN5369 DSCN5370

Pentru ca s-au copt vinetele si ardeii, le curatam de coaja, iar vinetele le lasam la scurs.

DSCN5367 DSCN5372

A doua zi de dimineata tocam vinetele cu un tocator de lemn, curatam, spalam ceapa si o punem la blender. Intr-o oala se pune uleiul la incins si se adauga ceapa, lasandu-se vreo 7 minute sa se inmoaie.

DSCN5373 DSCN5374

Ardeiul se da si el prin masina de tocat sau blender si il adaugam peste ceapa.

DSCN5375 DSCN5376 DSCN5377

Se adauga vinetele tocate, bulionul, piperul si foile de dafin. Se fierbe timp de o ora la foc mic, amestecand din 15 in 15 minute.

DSCN5378 DSCN5379

Zacusca se toarna fierbinte in borcane sterlizate (se spala borcanele bine, se scurg si se dau la cuptorul incins pentru 20 de minute).

DSCN5384 DSCN5387

DSCN5388

 

 

 

 

 

 

 

Se capacesc borcanele si se aseaza intr-un cos bine captusit cu o patura, lasandu-se sa se racesca usor. A doua varianta este sa le da-ti in cuptorul incins timp de o ora , dupa care stingeti si le lasati acolo sa se raceasca.

DSCN5386

DSCN5385

One Response to “Zacusca de vinete”

  1. lumearuxandrei Says:

    Ce harnicuta esti! Bravo!


Leave a comment