Strudel cu mere

Strudel cu mere

Strudel cu mere

Eu stiu ca la orice colt de strada se gasesc strudele, dar credeti-ma dincolo de mirosul ce umple toata casa, gustul celui facut de manutele noastre este de vis. Iarasi am facut terapie cu framantatul aluatului. M-am destresat total si acum pot sa editez fericita Traistuta. Este foarte usor sa faceti un minunat strudel cu mere, pentru care sa va invidieze toata lumea. Pentru aluat aveti 2 variante, ori cumparati un pachet de aluat fraged(timp de pregatire reteta toata 20 de minute) , ori il faceti cu manutele dvs. in varianta mea de aluat fraged rapid-https://traistacumerinde.wordpress.com/2013/11/07/aluat-foietaj-reteta-rapida(35 de minute timp de pregatire) Eu am preferat varianta a doua. Iata ingredientele:

Strudel cu mere
Ingrediente:
Aluat:
250 grame de faina
150 grame unt/margarina
1 ou
1 lingurita sare
1/2 lingurita zahar
Umplutura:
4-5 mere
un cubutel unt
1 lingurita cu pudra de scortisoara
coaja rasa de lamaie
zahar dupa gust

Dupa ce am facut aluatul si l-am lasat la frigider sa se odihneasca, m-am ocupat de umplutura. Daca o sa cumparati aluatul atunci trebuie scos din congelator cu o ora inainte. Merele le-am decojit si le-am taiat bucatele mici. Intr-o tigaie am pus cubuletul de unt la topit, apoi am adaugat merele taiate si zaharul. Le-am lasat sa se patrunda bine si am adaugat coaja rasa de lamaie si scortisoara. Din aluat am facut o foaie groasa de 1 cm si am impartit-o in dreptunghiuri mari. Pe mijlocul dreptunghiului am facut cateva taieturi cu cutitul, apoi am pus umplutura de sus pana jos, am impachetat de o parte si de alta .

DSCN6560 Strudel cu mere

 

Strudel cu mere

 

 

 

 

 

O alta varianta de strudel impletit ar fi  sa  punem umplutura pe mijloc, fara sa facem taieturile si apoi sa franjuram cu cutitul aluatul, de o parte si de alta. Am impletit fasiile peste umplutura si le-am aranjat in tava. Am batut un ou si am uns toate strudelele din tava.

Strudel cu mere Strudel cu mere Strudel cu mere

 

 

 

 

 

 

Introducem tava in cuptorul incins si lasam cam 20-25 de minute. Le putem pudra cu zahar.  Merg perfect ca mic dejun langa o ceasca fierbinte cu cafea, sau cu lapte la copii.

Strudel cu mere

Strudel cu mere

Leave a comment