Placinta cu pere

Placinta cu pere

Placinta cu pere

Am un par in gradina caruia i-am pus gand rau de vreo trei ani. Sotul meu nu si nu, ca nu-l taie. Ca o sa vad eu, ca o sa faca niste pere de aur ca-n povestile lui Praslea; pardon alea erau merele de aur. Si iata ca a avut gura aurita. Mi-a facut parul anul asta niste pere, frumoase, mari, gustoase, dar sa vreau sa le gasesc cusur si nu pot  ( credeti-ma ca am incercat ). Suportand cu stoicism vorbele “ti-am zis eu…” m-am tot gandit ce sa fac cu perele ? Bun mancam, da cate? ca-s multe… Si uite asa vine seria retetelor cu pere. Tineti-va bine. Iata o reteta de placinta ce poate fi folosita si in zilele de post, aluatul si compozitia fiind usoare si fara complicatii :
Placinta cu pere
Ingrediente:
pentru aluat:
1 pachet de margarina
10 linguri apa
un praf de sare
un pachet 25 gr drojdie
faina cat cuprinde(aproximativ 500 de grame)

pentru umplutura:
3 pere mari
un pahar de zahar
scortisoara
vanilie
seminte de anason
Intr-un castron punem margarina, adaugam faina, praful de sare si amestecam. Drojdia o desfacem cu o lingurita de zahar, una de faina si putina apa calduta. O lasam cam 10 minute dupa care o adaugam la aluat si framantam.
margarina margarina cu faina aluat placinta
Adaugam apoi si apa, framantam pana se ajunge la un aluat care nu se lipeste. Cam in 20 de minute e gata aluatul, deci cine nu are timp, asta-i placinta care-i trebuie.  Lasam aluatul sa se odihneasca cam 25 de minute, timp in care preparam umplutura. Dam perele pe razatoare si le punem in tigaie impreuna cu zaharul.Le lasam cam 15 minute sa se inmoaie, apoi adaugam vanilia, scortisoara, semintele de anason si daca vrem mai dulce mai putem adauga 2-3 linguri.
pere pere rase anason seminte
 Punem capacul si mai lasam cam 10 minute. Dam laoparte sa se raceasca cam un sfert de ora si facem foile de placinta. Luam aluatul il impartim in doua, din prima bucata intindem o foaie cam de 1 centrimetru grosime pe care o aranjam intr-o tava tapetata cu ulei si faina. Intepam cu furculita toata suprafata aluatului si punem umplutura.
Placinta cu pere Placinta cu pere Placinta cu pere

Din cealalta bucata de aluat facem o foaie identica cu prima pe care o aranjam peste umplutura. Intepam iarasi cu furculita si dam la cuptorul incins in prealabil cam vreo 25-30 de minute. Scoatem placinta din cuptor, o taiem si o pudram cu zahar pudra.

Placinta cu pere

Placinta cu pere

3 Responses to “Placinta cu pere”

  1. Aurica Says:

    o reteta simpla, usoara si gustoasa, sanatoasa prin faptul ca nu necesita ingrediente multe si doar unul, marul, o placinta ca la mama acasa 😀

  2. Aurica Says:

    ..ma gandeam la placinta cu mere, scuze :))))


Leave a comment